top of page
Search
  • Writer's pictureVladimir Pejić

ASUS TUF GAMING RX 6500 XT

Pozdrav svima, ako ste ispratili glavnu recenziju RX 6500XT grafike na mom kanalu mogli ste videti najavu za današnji video u kojem ću pokušati da popravim sve probleme koje je ova karta imala u igrama kojima 4GB video memorije jednostavno nije dovoljno!


Ali pre tog eksperimenta hajde da se upoznamo sa ovom današnjom kartom, reč je o ASUS TUF GAMING modelu koji je u poređenju sa prethodnom kartom jednostavno rečeno ogroman. E sad ovo može biti i dobro i loše, a zavisi od toga kako kartu planirate koristiti. RX 6500XT nije zahtevan GPU pa se sasvim fino ponaša i sa mnogo manjim hladnjacima od ovog, međutim u onom manjem formatu ta karta se može lako smestiti u neke minijaturne buildove, dok ova baš i neće moći. TUF GAMING model je spolja većinski okružen metalnim oklopom samog kulera a krase ga i napredniji aksijalni ventilatori, međutim tokom testiranja desilo se nešto neočekivano – ova karta je bila čak i mrvicu bučnija od prethodne, onda kada su ventilatori radili. Ako ovo stavim u pravi kontekst, prethodna karta je bila potpuno nečujna, ova se s vremena na vreme čula. Moja pretpostavka da zbog hibridnih ventilatora karta poseduje burst mod kada uključi ventilatore kako bi brzo rasterala toplotu. Ovo možete manuelno rešiti ako ventilatore ostavite stalno aktivnim. Tada će karta biti potpuno nečujna.

Sve u svemu, sudeći po gabaritima meni se čini da je ASUS ovde takoreći pozajmio hladnjak nekog od malo jačih modela iz RX6000 serije i iskoristio ga i za ovaj model zbog sličnog PCB dizajna. To je rezultiralo zaista fenomenalnim temperaturama gde karta jednostavno nije uspevala da prebaci 50 stepeni za kompletan čip i 60ak stepeni za hot spot.

E sada ćemo da vidimo šta treba uraditi da izvučete apsolutni maksimum iz ovakvog modela. Tehnologija koju je potrebno u drajveru aktivirati zove se Radeon Super Resolution i zasnovana je na FSR tehnici prve generacije, ali služi da FSR aktivirate i u igrama gde on nije nikada ubačen. Dakle ovo je isti princip kao kod Steam Deck konzole. AMD je sve ovo odradio vrhunski jer dobijate vodič koji vam objašnjava šta morate uraditi, a ujedno će i svaka igra izbaciti notifikaciju o aktivaciji da znate ako postoji neki sistemski problem. Još jedna sjajna RSR stvar je i ta što i nakon sistemske aktivacije vi možete manuelno odrediti u kojim igrama ga jednostavno uopšte ne želite.


Odlučio sam da zadržim sva podešavanja kao i u prethodnom testu kako bih merodavnije izmerio dobitak performansi. U Witcher 3ci tako skaliranjem sa 900p rezolucije dobijamo skok od 22 procenta, ili u brojkama sa 95FPS-a u proseku na 116FPS-a sa RSR tehnologijom. Ovde konkretno RSR nije ni potreban, ali engine igre inače jako dobro skalira sve promene pa je mene lično zanimalo.


Igra u kojoj je bilo problema bila je Forza Horizon 5, sećate se situacije gde pokušava da povuče i 200MB više od ukupne video memorije same karte, u tim situacijama dolazilo je do kočenja i velikih FPS padova. Igra je izbacila prosek od 83FPS-a, međutim aktivacijom RSR skaliranja sa 900p rezolucije zahtevi za VRAM-om su pali ispod 4000MB i igra je procvetala sa čak 121-nom sličicom u proseku. To je skok od neverovatnih 45.7 procenata.

Cyberpunk možda sada ima mnogo bolju PC optimizaciju, ali ovakva karta je ipak bila preslaba da na medium podešavanjima i 1080p rezoluciji ponudi frejmrejt veći od 60. Uključivanjem RSR tehnologije skaliranja prosek sa 55FPS skače na vrlo solidnih 77FPSa, što je dobitak od vrlo finih 40 procenata.


AC Valhalla je takođe jedan od primera gde je FPS razbacan na sve strane, pa iako je u prvom testu prosek bio 66 sličica, zbog malo veće upotrebe VRAM-a 1 posto i 0.1 posto brojke su bile niske. RSR donosi veliko rasterećenje VRAM-a od skoro 800MB pa i rezultat u proseku skače za oko 12% ili 74 sličice. Iskren da budem ovo je možda i najlošiji rezultat ali ova igra je i inače vrlo nestabilna na PC-u.


Metro Exodus Enhanced je igra koju bez rejtrejsing karte ne možete ni pokrenuti, tačnije za stare karte treba koristiti onu regularnu verziju. Ja sam igru probao pokrenuti sa ovom kartom iako sam znao da će rezultat biti loš, i bio je – tek 24FPS-a na 1080p LOW. Međutim kada se aktivira RSR, a ovde naglašavam da sam rezoluciju skaliranja stavio na 720p, dobijate prosek od 40 sličica. Obe verzije su neigrive, to je evidentno, ali skok performansi je čak 66 procenata. Ovo nisam hteo stavljati u naslov videa jer nema smisla, ali rezultati ne lažu.


Red Dead Redemption 2 je na kraju originalnog benchmarka pokazao prosek od 61 sličice, ali videli ste i sami da je tokom veće akcije padao na ispod 60 i to konstantno. Aktivacijom RSR 900p skaliranja prosek na kraju testa iznosi 75FPS-a, a one situacije nabijene akcijom konstantno su prikazivale preko 70 sličica. Ovde dakle imamo skok od 22 procenta.


I na kraju moji utisci što se tiče gubitka kvaliteta kada koristite ovako nešto. Ako ćete ići na 900p kao baznu RSR rezoluciju tada ćete zaista imati problem da primetite bilo kakvu razliku u donosu na nativni 1080p, dok će naravno FPS biti dosta veći. Ono što se preporučuje je da ako igra poseduje FSR to onda i uključite, kao npr u Dying Light 2 naslovu gde FSR Ultra Quality ne menja prikaz ali donosi i do 20FPS-a više. Igra je nudila oko 50ak sličica nativno, dok sada lagano prebacuje 70 pa čak i 80 ponekad. Najveća razlika bila je u Metrou sa 720p skaliranjem, i tu se već i primećuje određeno zamućenje.


Što se ASUS TUF karte tiče, najimpresivniji deo su svakako temperature, i do 10ak stepeni niže od ionako hladnog konkurentnog Safir modela koji ste već gledali. Ako koristite normalno kućište njena veličina vam neće smetati, ako jurite neko manje imaćete problema sa klirensom.



Sa druge strane ovaj model karte je trenutno i najskuplja verzija 6500XT modela kod nas pa od mene ne može dobiti više od Srebrne medalje, jer je razlika od 50€ u odnosu na početni model u ovoj cenovnoj klasi itekako primetna i za malu doplatu možete već ići i na 3050 kartu koja je dosta moćnija od 6500XT i kojoj svakako ne treba skaliranje za dobre1080p rezultate.

13 views0 comments

Комментарии


bottom of page