top of page
Search
  • Writer's pictureVladimir Pejić

ASUS ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI Recenzija

Danas na testu jedna od najređih kategorija matičnih ploča - Mini ITX koji mi dolazi u vidu ASUS-ove ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI. Ovo je jedna od pločica koja ITX dizajn podiđe na jedan potpuno novi nivo sa hardverskim dodacima koji će vas raspametiti.

Sad garant mislite pa sam malo preterao sa onim u uvodu, ali pogledajte za početak samo ovu sekciju za SSD-ove. Na dnu, tj na samom PCB-u nalazi se X670E čipset sa svojim hladnjakom. Paralelno sa njim u visinu ide M.2 SSD slot u Gen5 varijanti, koji takođe ima ogroman hladnjak i onda još iznad njega imamo M.2 Gen4 slot za još jedan SSD. Dakle ovo je neki 3D stil dizajniranja.

Međutim tu nije kraj - kao što vidite pločica je toliko sitna da ovde fali čak i onih osnovnih internih USB konektora, SATA portova nema nigde na vidiku itd. Tu dolazimo do drugog 3D vertikalnog modula u vidu ove čudno nazvane FPS 2 kartice, koja ima sve te konekcije i još štošta, a povezuje se sa dva USB C konektora - totalno je moderna. I ovde je dodatna fora to što donosi te konecije pod uglom koji više ima smisla u malim kućištima.

Ja sam doduše, čisto iz zajebancije, ploču stavio u svoje najveće kućište koje posedujem, model koji lako prihvata i tri 420mm-ska radijatora vodenog hlađenja. Ovo je ona varijanta traženje igle u plastu sena.

Ako ste mislili da se ono ludilo čudnog dizajna završava sa onom FPS 2 karticom, predstavljam vam ovaj burekoliki kontroler koji ASUS zove ROG HIVE koji je tu da takođe premesti par stvari sa same pločice i ubaci i par zgodnih dodataka.

Naime nazad na ploči možemo videti i USB 4 konekcije i Wifi6E izlaze za antenu, ali audio konekcija nema nigde, kao ni obaveznog bios flashback konektora. To se sve nalazi ovde, a sam artefakt je ujedno i super moćna audio kartica sa Sabre DAC solucijom. Osim toga tu sam vam i prečice za automatizovani Precision Boost overklok, FlexKey multifunkcionalni taster, pa čak i POST ekrančić koji nije ekran već set onih dioda koje svetle na ploči kad prolaze kroz interno testiranje hardvera. I onda još na sve to ovo čudo je i namagnetisano i možete ga okačiti na kućište.

Ovo je sve naravno urađeno kako bi ploča mogla dobiti odličnu VRM sekciju sa 12 virtuelnih faza i 110A mosfetima, koja čak ima i aktivno hlađenje što bi trebalo biti sjajan dodatak kada se nađe u svom prirodnom staništu - nekom SFF kućištu koje vrv staje na dlan.

Još jedna stvar koja je ovde bila iznenađenje je i cena, jer ovaj model trenutno košta kao neke početne ASUS STRIX B650E ploče, naravno u normalnom ATX formatu, a ovde je ipak reč o X670E varijanti. Dakle cena je negde oko 415€ u evropi.

Test sam radio sa zadnjom bios verzijom za ovu ploču, dakle 1616 verzija i ovaj bios donosi tu bitnu AGESA 1.0.0.7.a. nadogradnju koja rešava one probleme beta biosa sa voltažama za EXPO Ram, Precision Boost i naravno X3D procesore od čega ja ništa nemam kako bih uopšte i testirao da li je zaista rešeno ali eto - šta ja tu sad da radim.

Ja izlomim prste i kad radim sa komponentama normalnih proporcija, a u ove ITX poduhvate sastavljanja se nisam još nikad ni upuštao da budem iskren sa vama - to je generalno jedna od onih niša gde se jako mali procenat kupaca pronalazi, pošto je sve od ostatka komponenti zaista nenormalno skupo, ali ako ste jedna od par osoba na našim prostorima koja uživa u tome ova ploča od mene dobija zlatnu medalju i preporuku!

38 views0 comments
bottom of page