top of page
Search
  • Writer's pictureVladimir Pejić

ASUS ROG Crosshair X670E GENE Recenzija!

Po mojoj slobodnoj proceni, a BTW zadnjih nedelju dana se igram sa ovom pločom i testiram je - ASUS ROG CROSSHAIR X670 EXTREME GENE bez ikakvih problema može poneti titulu najmoćnije mikro ATX ploče nove generacije!

Kao i uvek ja sam Vladimir, dobrodošli u novi video review a danas za vas obrađujem najnovije ASUS flagship matične ploče, naravno u AMD AM5 izdanju! Pre svega jako mi se dopada obnovljena nomenklatura - sada će biti mnogo lakše snaći se sa ovim novim modelima jer su kodni nazivi eliminisani, a različite platforme možete lakše identifikovati po imenu čipseta.

GENE model i ovde vrlo uspešno prati ono dobro poznato pravilo da se otrov uvek pakuje u male bočice, pa tako korisnik na raspolaganju ima zaista robustan VRM sa 16+2 tzv TIMSKA power stejdža i po 110A za svaki od njih. Jer naravno treba imati na umu da su zahtevi za napajanjem novih AM5 procesora drastično skočili i kod flagship modela solidno prebacuju brojku od 200W pri maks opterećenju.

Naravno zbog svega toga ASUS je morao dodatno uložiti i u dizajn hlađenja, a pošto sam skoro obrađivao i ASUS-ove Z690 ploče, što možete pogledati na kanalu, ovde mogu da potvrdim da na AM5 verzijama ploča ima dosta više prostora i celokupno hlađenje je mnogo bolje dizajnirano kako bi bez problema prihvatilo i All in One kulere sa ogromnim pumpama i bazama generalno. Nema nikakvih dodirivanja, ili nanometarskih klirensa.

Kada spojimo ove dve teme, dakle VRM-a i hlađenja dolazimo do one najznačajnije za ovu matičnu ploču - Overklok mogućnosti. I ovde se to može podeliti na softverski i hardverski deo. Softverski obitava u BIOSU i nudi pregršt opcija od AI overkloka koji sve radi sam i prilagođava se vašem sistemu maksimalno, preko Asinhronog overkloka koji razdvaja CPU taktove od iGPU-a, Memorije i Infinity Fabric-a pa sve do precision boost overdrive poboljšanja gde ASUS nudi svoje pažljivo tjunirane specifikacije i podešavanja kako bi procesor dobijao stabilniji napon i postizao ali i duže održavao još veće taktove. Hardverski deo je opet na samoj ploči i satstoji se od sedam tastera i prekidača koji vam između ostalog omogućavaju Hard Reset mogućnost, aktivaciju Slow mode režima kao pripremu za ekstremni OC, Safe taster koji automatski bootuje Safe Mode - što je jedan od genijalnijih dodataka, RSVD prekidač koji omogućava boot i na temperaturama ispod -120 stepeni itd itd.

Memorija je generalno podržana do max brzine od 6400MHz, bilo da je reč o AMD EXPO ili Intel XMP 3.0 modulima, ja sam koristio XMP 3.0 i sve je radilo savršeno, sa super niskim CL32 latencijama, ali ono što je možda još i bitnije X670E GENE ima i specijalan ASUSov poboljšani mem profil, koji se pojavljuje sama kada ploča utvrdi da je ubačen DDR5 najniže klase koji je striktno kontrolisan putem PMIC modula - tu dobijate specijalan profil za takav RAM koji optimizuje frekvencije i latencije izvlačeći maks iz takvih modula.

PCI E implementacija je isto vrlo interesantna ovde. Ploča naravno ima PCIe 5.0 implementaciju i to sa čak tri slota. Grafički i M.2 slot do njega se naravno podrazumevaju, dok se pored RAM sekcije krije iznenađenje u vidu ROG GEN-Z.2 slota za specijalni istoimeni modul koji na sebi donosi još dva savršeno hlađena M.2 slota, jedan u 5.0 i jedan u 4.0 izdanju.

Od USB solucija definitivno najveću pažnju privlače ova dva pozadi - ovo su USB 4 portovi sa propustnom moći od čak 40 gigabita što je duplo više od dosadašnjih USB 3.2 Gen2x2 portova - koji su imali i tako predivno i jednostavno ime ako smem da primetim. Šta je moguće sa USB 4-kama u Type C izdanju - pa oni mogu biti i ALT DP 2.0 u paru sa ZEN4 IGP modulom, mogu preneti sliku u 8K rezoluciji, pored naravno i ogromne količine podataka sa ovim novim brzinama.

Konkretno u praksi, ja sam ovu X670E GENE koristio za testiranje i dodatno tjuniranje Ryzena 7600X, gde sam uz blage precision boost overdirave modifikacije uspeo skinuti početne napone, smanjiti potrošnju drastično ali naravno na identičnom hladnjaku a sve to je zahvaljujući ovako kvalitetnom BIOSu omogućilo da što se performansi tiče dobijem čak i bolje rezultate nego na stock vrednostima.

Ako jurite malu ploču, ali vam nije potrebna neka miniITX, već vam i mikroATX savršeno odrađuje posao, ova X670E GENE donosi pune flagship mogućnosti u malom pakovanju, uz brojne softverske i hardverske dodatke, bez ikakvih kompromisa ili nepotrebnih i nevažnih solucija. Testirao sam je sa zadnjim dostupnim BIOSOM, mada je i sa originalnim pre launch bila savršeno stabilna, utisak je takav da sa lansiranjem nove AMD generacije vidimo drastične promene na bolje i to da su ploče poput ove, itekako spremne da sve te zahteve ne samo isprate nego da vam ponude i mnogo više od onoga što ste možda očekivali.

ASUS ROG Crosshair X670E GENE od mene dobija maksimalnu Platinum medalju za miks kvaliteta, sposobnosti ali i mogućnosi da sve to i isprati u praksi!

54 views0 comments
bottom of page